Fleecekjoler

innlegg 3/100 i utfordringen 100/200

De av dere som har fult med på de siste innleggene mine, har sikkert skjønt at jeg har blitt en ivrig syerske den siste tiden. I fjor høst ryddet jeg «roterommet» og laget med et syrom i stedet. Jeg skal ærlig innrømme at nå er det mer rotete enn noen gang, men i det minste er det en pult midt i rotet hvor symaskina alltid står fremme😀

DSC_0001

I det siste har jeg blitt veldig glad i å jobbe med fleece-stoff. Jeg mistenker at det er fordi det ikke rakne i kantene, også er overlocken min av en eller annen grunn veldig glad i fleece.

Jeg har sydd flere av disse fleeckjolene før, sydd etter mønster fra boka «sy myke barneklær». Disse kjolene hadde jeg med meg på julemesse, men det er et par igjen av de i butikken. Uansett: i «Sy Myke Barneklær»-boka er største størrelsen 3 år, og jeg fikk for en tid tilbake forespørsel om å sy søskenkjoler i størrelse 5 år og 7 år. Uten å tenke meg om sa jeg ja, og jeg endre dermed opp på vinglete veier mens jeg prøvde å forstørre mønsteret. Heldigvis gikk det lettere enn jeg fryktet og når jeg først fikk stoffet så var selve syingen kjempemorsomt (som alltid). Disse (og resten av det jeg syr av fleece) er forresten sydd i polarfleece fra stoff og stil🙂

DSC_0004

Jeg måtte bare putte inn et bilde av merkelappen på ene kjolen. Jeg digger at jeg har fått logomerker på produktene mine😀

Har du sydd av polarfleece? Legg gjerne link i kommentarfeltet til dine produkter, så kommer jeg og ser🙂

2 thoughts on “Fleecekjoler

  1. Så både deilige å ha på og fine ut de her fleece kjolene.
    Følger med på hvert innlegg her om søm, jeg og symaskina er nemlig ikke venner. Men håper det kan forandre seg. Og håper på å få noen tips via dine innlegg.
    Ha ei koselig pinsehelg🙂

    Lik

    • Så koselig å høre at du følger med her😀 Jeg tenkte å lage en liten syskole og tutorials etterhvert, men det blir nok ikke før tidligst i juni etter eksamener🙂

      Lik

Legg igjen en kommentar

