Sukkertøykjoler

innlegg 1/100 i utfordringen 100/200

Som jeg har nevnt tidligere så har jeg begynt å sy mye mer enn jeg gjorde før. Derfor tenkte jeg at jeg skulle vise frem et (eller 6) av mine syprosjekter. På engelsk kalles disse kjolene for «peasant dress», men jeg syntes betegnelsen sukkertøykjole var så bra at jeg valgt å kalle de det. Det er nemlig det mønsteret på voksenutgaven heter i boka «Made by Me». Boka står på ønskelista og det gjør også en sukkertøykjole i størrelse 25 år. Foreløpig har jeg strikket 6 kjoler, i størrelser fra 1 – 4 år, og her er 3 av de🙂

aDSC_0001

Dette er sukkertøykjole #6. Den er sydd i et lekkert blomstrete bomullsstoff som jeg har fått i gave, og armene er en liten rest av rosa bomullsstoff.

DSC_0218

Kjole #1 er i størrelse 2 år. Det lilla, prikkete stoffet er en rest, mens det andre er kjøpt i Tyskland når jeg var der på juleferie🙂
DSC_0219

Den siste kjolen er sukkertøykjole #2 er av samme stoffet som kjole #1, men de lilla polkadottene er av en liten bit stoff som ble plukket på panduro🙂

Det blir garantert flere sukkertøykjoler, for disse var morsomme og sy, og jeg ser uendelige muligheter når det kommer til pynt og små, personlige vrier.

2 thoughts on “Sukkertøykjoler

Legg igjen en kommentar

