100 innlegg på 200 dager?

I det forrige innlegget mitt, om blogging, handlet om hvor vanskelig det er å komme i gang med bloggingen igjen etter en «stille periode», selv om man har sånn cirka en million ferdige prosjekter å vise frem. Jeg har fundert litt på om jeg skal legge ned bloggen, siden jeg føler at instagram og facebook har tatt veldig mye over for bloggenes funksjon, men jeg liker jo å blogge!

Byhuldra har senere skrevet et innlegg om samme tema, og kommentarfeltene på disse innleggene tyder på at det er mange som ønsker at «blogglandia» ikke skal gå tapt til onde makter, men at vi skal bestå som selvstendig nasjon. Okei, nå har jeg skrevet litt mye faglitteratur i det siste, så dette ble kanskje litt vel kreativt. Jeg tenker at litt av grunnen til at jeg ikke helt klarer å henge med på bloggingen for tiden er fordi jeg ikke klarer å henge med å lese blogger. Nå har jeg imidlertid vært inne og oppdatert bloglovin igjen og lagt den som en egen snarvei i nettleseren min, slik at jeg lettere husker hvilke blogger jeg følger med på🙂

Når det gjelder min egen blogg blir nok ikke denne nedlagt med det første, men jeg har funnet ut at jeg må slutte slutte å tenke på dette som en ren «strikkeblogg». Når jeg begynte å blogge så strikket jeg hvert eneste ledige minutt. Nå strikker jeg bare halvparten av disse minuttene, for den andre halvparten går nemlig med på syrommet mitt. Og det er da virkelig ikke sånn at den delen av hobbylivet mitt ikke fortjener heder og omtale?

Jeg har også funnet ut at jeg må begynne å faktisk skrive innlegg, og ikke bare vise frem. Jeg liker jo å skrive, og jeg koser meg mens jeg gjør det. Derfor tenkte jeg og etterhvert begynne med en liten syskole, og lage innlegg som tar for seg helt basic ting som hvordan klippe stoffer, sy i glidelås og lage knappehul og kanskje også litt utstyrsfiksering (jeg er jo glad i å shoppe!). Litt av hovedårsaken til at jeg vil gjøre dette er at jeg stadig letter etter slike ting på pinterest og facebook og jeg tror det er flere som savner slike innlegg på norsk. I tillegg tror jeg at jeg vil lære mye sømteknisk om det (og jeg elsker å lære nye ting), i tillegg til at jeg har mitt «eget» lille arkiv med mine egne beste sytriks😀 Og her er det lov å komme med ønsker til hva jeg skal prøve å lage tutorials på😀

Til sist har jeg bestemt meg for å prøve å skrive 100 innlegg før året er omme. Amylin er den som inspirerte meg til dette. Hun er riktig nok tøff nok til å prøve 100 innlegg på 100 dager, men det tror jeg faktisk ikke jeg klarer, så derfor har jeg bestemt meg for 100 innlegg på 230 dager. Egentlig tenkte jeg at 100 innlegg på 200 dager hørtes perfekt ut, men siden det er 230 dager igjen av 2015, så går jeg for det.

Hvis det er flere som er interessert i å være med på denne utfordringen, så gi meg et lite pip (eller vræl ut som du heller vil det), så kan vi jo kanksje prøve å lage et lite fellesskap av det? Nye venner er jo alltid morsomme, selv om de «bare» er inni datamaskinen😀

8 thoughts on “100 innlegg på 200 dager?

  1. Tilbaketråkk: Sukkertøykjoler |

  2. Tilbaketråkk: Kundebilder :) |

  3. Jeg prøver meg også på 100 innlegg på ett år. Men jeg telte det alle fra året startet da, og tenkte det var greit, med tanke på at jeg hadde ca 40-50 i året tidligere…
    Det å telle innleggene har faktisk gitt meg mye motivasjon, og glede til å blogge.

    Lik

  4. Tusen takk for lang og fin kommentar til innlegget mitt! Beklager at jeg svarer så seint (har lagt inn svar på bloggen min nå). Det stemmer at jeg var en av dem som kommenterte på det første innlegget ditt om dette med blogger og instagram. Jeg synes det er en lur tanke å omdefinere bloggen til hobbyblogg! Jeg har også tenkt på noe lignende, fordi det ikke alltid er strikking som står i fokus for meg heller.

    Syskole var en fin idé! Og 100 innlegg på 230 dager er en fin utfordring – tror imidlertid ikke det er noe for meg som bare skriver et innlegg nå og da og trives med det akkurat nå. Men jeg heier på deg (dere) som gjør det!

    God helg til deg!

    Lik

    • Hehe, helt i orden med treige svar, det har ikke gått så fort her heller i det siste😛
      Jeg digger utfordringer, og tenkte at jeg det kunne være en god ide for å komme igang med bloggingen. Og det ser ut til å funke også, for nå gleder jeg meg til å skrive nye innlegg😀

      Lik

  5. Tilbaketråkk: Fleecekjoler |

  6. Tilbaketråkk: Fanajakke til meg selv: min første kofte |

Legg igjen en kommentar

