Juleferie i Karlsruhe

De av dere som følger meg på instagram (hvor jeg er @emiliebjorna) har sikkert fått med dere at jeg feirer jul i Tyskland i år. Jeg og finingen dro ned hit 21. Desember og blir værende til 2. Januar. Selv om dette ikke egentlig er en hobbytur, så er det klart at det blir litt hobbyshopping likevel. Jeg har allerede besøkt himmelriket for stoffavhengige i tillegg til at jeg har vært på verdens koseligste julemarked.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7f5/28116570/files/2014/12/img_2473.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7f5/28116570/files/2014/12/img_2401-0.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7f5/28116570/files/2014/12/img_2430-0.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/7f5/28116570/files/2014/12/img_2426.jpg

På julemarkedet ble det tatt noen stemningsbilder, mens på den flotte stoffbutiklen var jeg så vill st jeg glemte det av, jeg var rett og slett for opptatt med å shoppe! Jeg klarte å begrense meg litt, og hvis jeg husker rett så var det ca. 13 meter som fikk være med meg tilbake på hotellet. Nå ligger de i posen sin og gleder seg til å komme til nordnorge og bli sydd av!

Og for dere strikkevennene mine, så kan jeg fortelle at jeg skal på strikkekafe i morgen. En av strikkeklubbene i Karlsruhe har nemlig en årlig nyttårsstrikk som jeg er blitt invitert med på! Jeg gleder meg som et barn og håper og ber om at noen av de andre strikkerne snakker engelsk, sånn siden min tysk begrenser seg til det ene ordet «weihnachten» som betyr jul😛

Etter strikkekafeen har jeg planer om å raide en garnbutikk, og er jeg riktig strukturert så kan det hende det blir tatt et par bilder i løpet av dagen, men bilder av fangsten får vente til jeg kommer hjem🙂

One thought on “Juleferie i Karlsruhe

Legg igjen en kommentar

