WIP: jakke med flettemønster

Et beskrivene, men akk så kjedelig navn på denne jakken. Denne er litt av grunnen til at det er lite strikkeoppdateringer på bloggen for tiden. Jeg er rett og slett blitt monogam! *skrekkoggru*. Jeg skal likevel ikke nekte for at syingen også har tatt en del strikketid fra meg, mens eksamenslesingen ubarhjertelig grafser til seg det den kan av sløve-i-sofaen-med-strikketøyet-tid.

Skjermbilde 2014-12-06 kl. 11.54.48 PM

Bildet ovenfor er lånt fra SandnesGarn sine nettsider, mer nøyaktig her, og det kommer fra mønsterheftet 1310 Alpakka Silke Baby.

Jeg strikker den i størrelse 1 år og jeg bruker orginalgarnet, som er *trommevirvel* Sandnes Alpakka Silke. Det er et utrolig deilig garn som jeg har hatt lyst til å prøve i laaaang tid, men dette er altså en ny «first» for meg. Jeg er veldig fornøyd med å ha stiftet dette bekjentskapet og jeg mistenker at dette garnet på mystisk vis blir å finne i garnlageret mitt. Helt uten at jeg bruker mer penger på garn *overbevisende*

2014-12-06 23.47.38-1

Dette er så langt jeg har kommet. Jeg har altså nettopp delt av for å strikke bak- og forstykkene videre hver for seg. Etter det gjenstår armer, halskant og knappestolpe, så nå strikker jeg som om mann med ljåen sto i hjørnet for å få den ferdig før sendingsfristen til posten går ut. I og med at det er over en uke til så blir nok den skumle mannen nødt til å tusle hjem alene denne gangen.

2014-12-06 23.47.43-1

Her er et nærbilde av flettene, og andre strikkere seg nok hvorfor dette tar litt tid. Det er nemlig fletting på absolutt hver eneste rettomgang *dåne*. Jeg er over middels glad i fletting, men dette ble nesten i meste laget selv for meg…

psst. På sysiden har jeg fått kjøpt litt nye stoffer. Alt er fast bomull og planen er å sy skjørt av det. Vel, bortsett fra pokemon-stoffet, som skal bli kokkehatt til finingen. (Det siste, om hatten, var egentlig bare svada, men jeg innser jo at det kunne vært ganske morsomt)

2014-12-06 18.37.46

7 thoughts on “WIP: jakke med flettemønster

  1. Dette blir en nyyydelig jakke! Og med så mye fletting (og vrangmasker!) på rettsiden må det ta tid! Stå på videre! Og lykke til med eksamenslesingen:) Her strikkes det også for fullt på julegaver:)

    Lik

  2. Litt av en jobb ja, med så mye fletter. Men det er så verdt det, for det her blir en veldig fin jakke.
    Så stå på og tenk på hvor fint det blir og hvor deilig det er når du er ferdig !

    Lik

Legg igjen en kommentar

