Eksamenskreativitet

Er det ikke typisk, at det er nå, midt i eksamenstida, at jeg bobler over av kreativitet? Fornuften ligger bak der en eller annen plass og maser som en sulten kråke om at jeg burde lese, men hvert et fiber i kroppen min trekkes mot syrommet som om det var fullt av stoff og jeg var stoffavhengig.. (hey, vent nå litt…)

Hvis jeg prøver å la syrommet være i fred og heller holde meg i stuen, hvor jeg normalt leser, ja da driver strikketøyet og danser og synger og lyser i sofaen. Det er ikke sååå lett og konsentrere seg når det er strikkedisko 2 meter til høyre for «pulten» min. Pulten er da altså spisebordet, som forøvrig også blir brukt til å leke med cameo’en, den har vært merkverdig stille i dag, men det er ikke rent sjeldent at den også blir ganske oppmerksomhetssyk. Ja, faktisk så pleier den å stjele pennene mine!

I det jeg skrev det forrige avsnittet innså jeg to ting. For det første er det jo ikke så rart at konsentrasjonen ikke er der, og jeg burde kanskje dratt på biblioteket for å lese. For det andre skjønner jeg ikke at finingen (som verken strikker, syr, maler eller limer) holder ut med meg og rotet mitt.

Men tilbake til skaperlyst: jeg har faktisk så lyst til å sy for tiden at jeg vurderer og si opp både jobb og skole. Drit i fremtida liksom, jeg vil ha fri i helga! Foreløpig har fornuften klart å gnåle såpass høyt at dette ikke har skjedd (heldigvis!). Men den 12. desember er eksamenene ferdig, den 13. er det siste julemesse og etter det skal jeg bruke en hel uke på bare kos! I løpet av denne uken har jeg store planer om å sy en del kjoler til barn, prøve meg på noe fra boka «heilt spesiell og jubel» som alle skryter av og kanskje til og med sy en jakke til meg selv. Jeg vil så gjerne ha en lilla ullkåpe før jul! I tillegg har jeg jo en hel del stoffer på vei i posten. I utgangspunktet skulle jeg ha stoff til to luer, men så har jo stoff og stil gratis frakt når man bestiller for over 1000,- kroner. Så da gjorde jeg det, også sparte jeg 80 kroner (yay me, liksom).

I mellomtiden får jeg prøve å lese litt, og kjenner jeg meg selv rett blir pausene og gå med til nettshopping. Med min pausefrekvens kan dette komme til å bli den dyreste eksamensperioden i manns minne!

Legg igjen en kommentar

