Første prosjekt med overlock

Det er mulig at noen av dere som har fulgt meg en stund husker at jeg fikk min første symaskin i 2008. Den ble stående mange år på et rom, men i 2010 bestemte jeg meg for å begynne å sy. Overambisiøs som jeg er så gikk jeg rett på og skulle sy en femtitallskjole til meg selv. Det gikk ikke helt etter planen, jeg plagdes og sleit, og når jeg da i tillegg ble fri for rød sytråd, ja da pælmet jeg hele prosjektet i en kasse og der har det stått siden. Helt til i dag.

DSC_0139Som jeg skrøt av tidligere i dag, har jeg spontankjøpt meg en huskylock s15, og i dag hadde jeg selvsagt veldig lyst til å leke med den nyeste kompisen min. Siden stofflageret mitt er betydelig mye mindre enn garnlageret må jeg vente på en leveranse fra stoff&stil, men i mellomtiden bestemte jeg meg for å prøve litt til på denne. Kjolen er ikke helt ferdig, men det har gått bra hittill. Jeg ser nå etter jeg tok bilder at den er litt skjev nede, men det ordner jeg senere, for jeg har nemlig ikke lagt den opp ennå.

DSC_0142

I tillegg mangler jeg å sy en stikling rundt halsen og ermene, men det må vente til uti uken, jeg har nemlig ennå ikke kjøpt meg rød sytråd siden sist😛

DSC_0143

Til sist mangler jeg å sy i glidelås bake, og dette er egentlig det jeg er mest redd for å ikke få til, så her er det bare å krysse fingene og håpe på det beste. Beltet har jeg store planer om å knyte til en stor sløyfe i korsryggen når kjolen er i bruk🙂

 

4 thoughts on “Første prosjekt med overlock

  1. Så utrolig flink du er. Kjolen blir kjempe flott. Fikk meg symaskin til bursdagen min jeg også og nå fikk jeg lyst til å ta frem den og sy litt i kveld. Tusen takk for inspirasjon.

    Lik

Legg igjen en kommentar

