A wee bit knitty

De som har fulgt bloggen min en stund vet at jeg er stor fan av Lena aka. Frk. Badegakk. Den siste tiden har jeg riktig nok hatt så mye å gjøre at jeg ikke har besøkt bloggen hennes  på alt for lenge, og ingen andre blogger heller, for den del. Dere som kjenner meg vet at jeg både studerer og jobber, i tillegg til at jeg driver nettbutikken min og strikker, så det har rett og slett blitt lite nett-tid de siste månedene. Jeg har fått meg ny jobb (fremdeles innenfor dagligvare) som medfører at jeg kjører en del i arbeidstiden og allerede etter et par mil var jeg drittlei av P4, så da begynte jeg å se meg om etter annen underholdning å ha med meg på veien. Jeg kan stolt fortelle at jeg omsider har oppdaget fenomenet podcasting, noe som er sånn ca. 743 ganger morsommere enn radioen i bilen.

Så en kveld mens jeg satt og lette etter interessante podcaster snublet jeg over podcasten til Lena. Den er ganske ny og jeg hadde ikke engang fått med meg at den eksisterte. Nå er dette riktignok en videopodcast, så det er vel strengt tatt ganske så uforsvarlig å følge med denne podcasten fra bak rattet, men den egner seg perfekt i sofakroken. Jeg har allerede sett de 5 første episodene i løpetet par dager og gleder meg til å se den 6. i kveld.

a wee bit knitty podcast

Jeg tok meg friheten til å legge med en screenshot. I podcasten, som forresten er på engelsk, forteller Lena om både pågående og ferdige prosjekter både innenfor strikking og spinning. På bildet her viser ut frem et sjal hun strikker i garn hun har spunnet selv. Jeg har bestandig syntes at prosjektene hennes har vært morsomme og ikke minst inspirerende å følge med på, men det ble jo ekstra kult med video i stedet for bare bilder. I tillegg viser hun hver gang frem en ting som moren har laget, og hittill har det vært mange lekre votter. Jeg tror moren til Lena er ganske så glad i å strikke votter, egentlig.

Jeg hadde aldri trodd at det å høre noen snakke om strikking kunne være inspirerende (jeg er jo over middels glad i å delta i samtalen selv),  men det kan det altså. Det verste for min del er at jeg får lyst til å prøve å spinne garn selv, og det har jeg strengt tatt ikke tid til. Får bare håpe jeg klarer å la være i vinterferien også…

Uansett: poenget mitt er at dere burde sjekke ut podcasten A Wee Bit Knitty. Den finnes på podcast-bloggen, ravelrygruppen og YouTube.

Det er stort sett denne podcasten jeg har sett, men jeg er fremdeles i mangel av en audio-podcast til å høre på i bilen, så kom gjerne med forslag! Og jeg tar i mot forslag til videopodcaster også. Kanskje jeg samler alle forslagene i et senere innlegg?

GOD HELG!

2 thoughts on “A wee bit knitty

Legg igjen en kommentar

