FO: Fana

For noen år siden så jeg en lang versjon av islender i et blad. Jeg syntes den så helt nydelig ut, og siden den var med raglanfelling var den overkommelig også for meg som lider av monteringsvegring. Jeg rev ut oppskriften og har hatt planer om å strikke den siden, men som så ofte når jeg planlegger noe blir det med planen.

DSC_0004

Jeg har ennå ikke fått strikket den islendere, men jeg dro frem garn for å begynne på den. Før jeg var ferdig med brangborden hadde jeg ombestemt meg: dette skulle bli en fana. Jeg planlegger fremdeles islender, men jeg syntes fargene svar og grå blir helt feil til den.

DSC_0005

Fanagenseren gikk overraskende raskt unna og den var vel unnagjort på et par uker om jeg ikke husker feil. Den er god og varm, og ikke minst er den lang og deilig! Dette ble en skikkelig kosegenser! Den ble ferdigstilt 3. mars, men det har tatt litt tid å få tatt bilder. Også denne gangen er det finingen som har måtte trå til for å være fotograf❤

DSC_0008

Mønsteret på genseren er fra Rauma og har stått på trykk i familien. Jeg har strikket min i Safirgarn fra Sparkjøp på pinne 4 og det gikk med 305 gram svar og 280 gram grå. Jeg har fulgt oppskriften helt nøyaktig, men hvis jeg skal strikke den på nytt (eller kanskje strikke islenderen) skal jeg felle mer i midjen, slik at den blir litt mer ettersittende.

DSC_0013

Og som vanlig har jeg alvorlige problemer med å stå i ro å smile foran kamera….

8 thoughts on “FO: Fana

  1. Kjempefin genser! Veldig spennande mønster og artig å sjå på, sjølv om den er grå og svart. Skjønner godt at du vart nøgd med denne🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

