Mønstermandag: Elgseter

Har bestemt meg for å begynne med en ukentlig greie: Mønstermandag. For noen år siden fikk jeg alle de strikkeoppskriftene som bestemor har samlet opp gjennom årene, og der var det mye snadder kan jeg foretelle dere! Etter å ha lett litt rundt har jeg funnet ut at deler av disse oppskriftene, og som alle vet blir en glede størs når man deler den med andre🙂 Så hver mandag fremover vil det komme en oppskrift på bloggen her. Enten gensre, jakker, barnetøy eller småting som luer og votter.

Først ut er genseren Elgseter fra Sandnes Kamgarn Spinneri. Denne genseren skal, i følge oppskriften, strikkes av Triplex. Nå har det seg sånn at Triplex ikke finnes lenger, men så vidt jeg har forstått kan man bruke Heilo eller Falk som erstatning🙂Skjermbilde 2014-02-16 kl. 4.22.58 PMSkjermbilde 2014-02-16 kl. 4.23.19 PM

På denne oppskriften står det ikke noe årstall og jeg klarer ikke å finne denne igjen hverken på sandnes.no eller ravlery. Om noen av dere har strikket denne eller vet noe mer om den så blir jeg veldig glad om dere hyler ut🙂

4 thoughts on “Mønstermandag: Elgseter

Legg igjen en kommentar

