En liten kjole

Nyttårsforsettene mine for 2013 var  kjøpe mindre garn og å sy mer. For å si det sånn, det gikk til h….tte. Startet året veldig fint med å gå amok og kjøpe 7 kg på sparkjøp-salg. Ikke spør meg hvorfor, jeg er jo i grunn litt for snobbete til å strikke mye med sparkjøpgarn… Tror faktisk det enda er over 6.9 kilo igjen. Planen var i utagangspunktet å strikke votter og tove, men fy fader, noe så kjedelig. Så da ble det bare ett par…. Eller én vott… Var uansett en liten bommert og tro at jeg skulle sy votter av 7 kg safir eller rubin eller hva det nå er… Syinga gikk det enda værre med, tror faktisk ikke jeg rørte symaskina i det hele tatt etter mars. Faktisk er det så lenge siden jeg har rørt symaskina at jeg måtte ut å kjøpe sytråd i dag , siden min var sporløst forsvunnet, etter all sannsynlighet så nedstøvet at jeg neppe blir å rekke å koste den frem i min levetid.

DSC_0043_Fotor

Ja, så i allefall, etter å ha innsett det faktum at jeg ikke fikk sove mer 0530 så bestemte jeg meg for å sy i dag. Nyttårsforsettene mine er jo selvsagt de samme som i fjor, pliktoppfyllende som jeg er. Stoff har jeg også ganske mye av, men det aller meste ligger hos mamma etter flyttingen. Har jo ikke sydd i fjor, vettu, så da trengte jeg ikke stoff. Fant til slutt noe grønt noe i en banankasse på loftet og satte i gang. Klippe, måle, stryke, stikke seg gjentatte ganger i fingeren med knappenål, ombestemme seg og heller nåle sammen kjolen…Ja, du vet sikkert hvordan det fungerer. Også, den morsomme delen! Nå skulle jeg sy, skjønner du! Men neida, hadde jo selvfølgelig ikke en eneste liten meter sytråd i hus. Best å stikke på butikken å kjøpe da… Åh, neida, klokka er bare 08. Der har man igjen for å stå opp så forbaska tidlig! Får vel bare vente noen timer da… Eller kanskje…? Nei, jeg skal ikke prøve å lage sytråd av hybelkaninene… ikke i dag i allefall..

DSC_0026_Fotor

De to timene gikk og jeg kom meg på butikken. Fikk kjøpt både sytråd og bursdagsgave til min mor, så alt i alt en vellykket tur. Vel hjemme hiver jeg meg rett i syinga igjen, og vet dere hva? Jeg kan jo faktisk sy! Jeg er faktisk ganske flink! Spørs om det ikke må bli flere slike kjoler etterhvert, kanskje tilogmed en i en størrelse som noen jeg kjenner kan bruke… Kanskje…

DSC_0037_Fotor

2 thoughts on “En liten kjole

Legg igjen en kommentar

