Mariusbunad

Bedre sent enn aldri. Er det ikke noen som sier det? For i såfall så stoler jeg på dem!

Denne kjolen/bunaden skulle bli ferdig til 17. mai slik at verdens fineste 2-åring skulle kunne feire nasjonaldagen i en kjole som er veldig norsk. Det skjedde ikke. Kjolen ble ferdig for et par dagen siden, jenta er blitt stor og 17. mai er over for lenge siden. Optimistisk som jeg er så har jeg kjøpt inn nytt garn, slik at jenta kan få «bunad» til neste 17. mai i stedet. Jeg skal innrømme at jeg er litt usikker på hvordan det blir å gå da, så jeg har kjøpte likegjerne nok garn til å strikke i størrelse 6 år. Bare sånn i tilfelle liksom… Kjolen er nemlig strikket på pinne 2mm og 2,5mm så det kan fort ta noen år før jeg blir ferdig…

Til de av dere som ønsker flere kalde fakta, så kan dere springe innom prosjektet på ravelry🙂

Og lik meg gjerne på facebook også😀

2 thoughts on “Mariusbunad

  1. Så fin den ble! Skjønner godt at det tok tid å få den ferdig. Tynt garn og tynne pinner tar sin tid. Takk for hyggelig kommentar på sokkemønsteret mitt.🙂 Ha en kjempefin dag! :-))

    Lik

Legg igjen en kommentar

