dilla på marius

Jeg er trassig. Såpass trassig at når alle andre liker noe så liker ikke jeg det. Som ofteste ender det opp med at jeg må bite det i meg og innse at alle de andre faktisk hadde rett, for en gangs skyld. Sånn er det også med marius-mønsteret. Jeg mener, jeg har aldri hatet marius, men jeg har heller ikke skjønt hvorfor det er så populært. Jeg mener, fana er jo minst like fint! Men så har merkelig nok marius vokst veldig på meg de siste ukene, og nå er det jo bare verdens vakreste mønster! Og når jeg får dilla, så får jeg dilla, så jeg strikka like gjerne 8 mariusluer i forrige uker. Noen er gitt bort, men jeg har enda 3 igjen som jeg tenkte å selge. Dog ingen i tradisjonelle farger (kan jo ikke være helt mainstream?… eller?… ). Hvilke farger syntes du kler marius best?

9 thoughts on “dilla på marius

  1. Kjempe fine luer du har strikket. Likte spesielt godt den lilla. Jeg hadde en sånn mariusluedille før jul jeg. Veldig kjekke og kjappe gaver. Jeg er av de som elsker dette mønsteret, blir liksom aldri lei av det.

    Lik

  2. Jeg er nok litt tradisjonell, og synes fortsatt at originalfargene er fine. Men jeg har sett mange fine kombinasjoner med rosa og brunt for eksempel, og jeg likte din lilla lue veldig godt. Funderer på å strikke lilla marius-genser til datteren om dagen,

    Lik

  3. Knallfine luer! Synes det er artig å se mønsteret i forskjellige farger. Jeg er blitt veldig glad i Mariusmønsteret jeg også, selv om jeg også til å begynne med var litt avventende til det. Nå har jeg kjøpt den nye Mariusboka og elsker den:-) Ha en fin onsdag!

    Lik

  4. Så gøy å finne ei som er litt som jeg…😉 Da skappel genseren kom synes jeg den bare var kjedelig, posete og hadde jo sett den gensermodellen 100 ganger før, og skulle ihvertfall ALDRI strikke en sånn!!!! Men så etter noen uker har tydeligvis tanken ligget og mørnet seg i hodet mitt, for plutselig satt jeg der med en pose full av garn og strikket lystent på en Skappel genser til meg selv. %-)
    Har heller aldri vært så begeistra for Marius, men etter litt tanke sortering har jeg funnet ut at det jeg ikke liker med det er fargekombinasjonen blått, rødt og hvitt. For en dag fikk jeg se Mariusgenser i sort, grått og hvit, og den var jeg bare helt NYDELIG.
    Kjempeflotte luer du har strikket og med perfekte fargekombinasjoner.

    Lik

  5. Den lilla er min favoritt. Det er noe med lyse detaljer som appellerer til meg for tiden.🙂

    Tusen takk for hilsen inne på bloggen min. Det er alltid så stas med besøk!🙂 Neste gang blir det eplekake (eller noe).😉 Tror rillestrikken vil løfte på sløret seg i morgen, bare jeg får redigert litt bilder.🙂

    Ha en fin dag, Emilie!

    Lik

  6. Jeg er ingen fan av tradisjonell norsk mønsterstrikk generelt, men jeg må innrømme at jeg falt for den lilla varianten din😉
    Marius og andre mønstre blir mye kulere i utradisjonelle farger spør du meg.

    Lik

Legg igjen en kommentar

