Gotta try everything

Jeg har bestemt meg for å prøve en del nye ting i 2013, både når det gjelder hobbyhverdagen og ellers i livet. Først ut på hobbyfronten er toving. Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å tove noe som helst, fordi jeg ikke skjønner vitsen med å ødelegge flott handarbeid på den måten. Jeg hadde et par tovede votter når jeg var lita og de var så harde og ekle å ha på at jeg i ettertid har hevet øyebryn til alle som med vilje har krympet de flotte, hjemmestrikka klærne sine i maskinen..

DSC_0026

Men så, skjedde det noe, og jeg aner ikke hva, men plutselig bestemte jeg meg for at jeg skal ha firkanttøfler og de skal være tovet! Det fant jeg ut klokka 2230 en kveld tidligere i uka, så da var det bare å drefse seg rundt å deise ned på rema etter tovbart garn. Og så strikket jeg. Lenge! Eller, det var vel egentlig ganske fort gjort, men fysj flate hvor himla kjedelig det er med glattstrikk. Også på tømmerstokker da! I allefall, tøflene ble strikket og i går ble puttet i vaskemaskinen, sammen med et håndkle, på 40 grader. Og vet dere hva? Vaskemaskinen til mamma er tregest i verden! I allefall, etter 92 minutter eller så så kom tøflene ut, perfekte! De passer til foten min (noe som overrasket meg veldig) og de er varme og gode å ha på! Nå er jeg allerede halvferdig med 2 paret, som blir i barnestørrelse, forhåpentligvis. Hvem vet? Kanskje jeg får en ny dille?

DSC_0024

2 thoughts on “Gotta try everything

Legg igjen en kommentar

