Fjerde og siste avfellingsmetode er en såkalt sewn bindoff. Denne kom jeg over på en blogg en gang, men jeg husker desverre ikke hvor.

1. Klipp av tråden. Pass på å ha laaang tråd, minst 3 ganger så lang som avfellingskanten. Tre garnet på en stoppenål.

2: Alle maskene dine er på venstre pinne. Stikk nålen inn fra høyre, gjennom to masker og stram.

3: Stikk nålen fra venstre inn i masken som er helt til høyre på pinnen. På bildet under ser det ut som jeg har tredd inn i maske to, men det er feil. Den skal inn i maske nummer 1. Gjenta punkt 2 og 3 til alle maskene er avfelt

BEDØMMELSE:

En av mine favoritter, som jeg bruker ofte. Resultatet blir pent og se på , og i tillegg blir kanten veldig elastisk. Jeg elsker å bruke denne på halskanter, genserermer og tror nok den vil egne seg veldig bra på tå-opp-sokker også, for dem som styrer med slikt🙂

Legg igjen en kommentar

