Så er det torsdag igjen og tid for å teste enda en avfelling. Mange av mine strikkende venner sverger til denne metoden. Veldig ofte foreslår folk at jeg må teste denne, noe jeg er sikker på at jeg har gjort før, uten at jeg husker det. Det eneste jeg vet er at jeg ikke likte den noe særlig da, så  nå er det på tide å finne ut hva som var grunnen til det (eller om jeg kanskje tar feil?)

1: Strikk to masker rett

2: Sett de to maskene tilbake på venstre pinne

3: Strikk de to maskene rett sammen

4: Sett den ene maska du nå har på høyre pinne tilbake til venstre pinne. Høyre pinne skal altså være fri. Gjenta alle 4 puktene til alle maskene er avfelt

BEDØMMELSE:
Og jeg kom på hvorfor jeg ikke liker denne! Den blir mer elastisk en den «vanlige» «strikk to og trekk en maske over»-avfellingen, men ikke i nærheten av elastisk nok til for eksempel et gensererme eller en tå-opp-sokk. Hvis prosjektet ikke trenger en SÅ elastisk avfelling, men er f.eks. en oversize løshals eller noe er sikkert denne helt grei. Nå har jeg kun testa den på ribbestrikk da, kanskje jeg må teste på glatt- eller rillestrikk senere. (eller ikke, de fleste prosjektene mine blir avslutta med ribb)

2 thoughts on “

  1. Så moro å høre! Har store planer om å lage flere miniserier etterhvert, så det er bare å komme med ønsker om det er noe spesielt du ønsker deg😉

    Lik

Legg igjen en kommentar

