Mitt beste kjøp… noensinne!

Jeg har i mange år sagt at jeg skal kjøpe meg garnvinde og nøstemaskin. Eller, mange år kan det vel egentlig ikke være, for det er under tre år siden jeg lærte meg og strikke, men når du nøster opp garn for hånd går tida langsomt og nå føles det som mange år… Rett før jula i fjor nevnte jeg dette problemet til min kjære tante, som forresten er et geni når det kommer til strikking, sjekk hjemmesiden hennes her. Uansett, hvor var jeg? Jo, hun hadde en garnvinde liggende jeg kunne få!

Denne reddet med bra diverse langvarige skader! Det er betydelig mye lettere å nøste opp garn for hånd når du slipper å ha hespet tredd over knærne sittende i en meget spesiell og veldig lite behagelig stilling. Så reiste jeg til Polen. Garnvinda fikk selvsagt ikke være med, den var litt for stor til å bli prioritert. Mens jeg var bortreist hadde jeg ganske god økonomi, og da bestemte jeg meg for at NÅ skal jeg kjøpe nøstemaskin. Ikke at det hadde vært nødvendig å vente, bestilte fra Kina på ebay, og den var laaangt under 200kroners-grensa…

Etter ei stund kom denne lille hærligheten droppende ned i postkassen. Eller, strengt tatt så ble den levna på posthuset så jeg måtte dra å hente den. Men den der gjør jo ingen nytte alene! Heldigvis hadde jeg garnvinde hjemme i Tromsø, og når jeg og min nye dings kom tilbake hit så fant dingsene mine hverandre og nå jobber de perfekt sammen! Og det til tross for at nøstemaskinen så noe skranglete ut når den kom. Når jeg tenker meg om så laget den en skranglete lyd også, posten hadde nemlig klart å knuse den på veien. Heldigvis bor jeg med en fyr som minner litt om MacGyver, så en dammel Frisk-boks (sånne mintpastiller, vettu) og litt pakketape ble løsningen…

7 thoughts on “Mitt beste kjøp… noensinne!

  1. Nøstemaskin er utrolig kjekt! Det tok laaang tid før jeg investerte, men når jeg først gjorde det var jeg bare happy🙂 For tiden mangler jeg garnvinde, (som jeg egentlig kaller hespetre, den er av tre og man henger hespen på, ikke sant?) må se å få gjort noe med det!

    Lik

    • hehehe, jeg kaller også garnvinde for hespetre, men måtte google for å sjekke at det faktisk var garnvinde det heter før jeg skrev. Går totalt i ball med de der to!😛

      Lik

  2. Jeg er supertakknemlig for mine sånne dingser, for å nøste opp for hånd tar sånn tiiiiid! Og jeg skulle helst begynt i går hver gang jeg starter på noe nytt… Litt utålmodig?

    Lik

  3. Så bra! Jeg har også kjøpt meg en slik garnvinde – men har ikke fått den ennå. Kanskje er det på tide å etterlyse den…? Mange håndledd som har blitt reddet av slike!🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

