Pattern: Agnes babydress

For en stund siden bestemte jeg meg for å prøve meg på å strikke uten oppskrift. Det var da denne lille kjolen ble til. Jeg har strikket den på pinne 3,5mm med et garn som heter Nako Boutique Süper Saf Yün, som jeg kjøpte i Polen. Strikkefastheten er på 24 masker pr 10 cm. Jeg kloret selvsagt oppskriften ned på papir, og her, på slutten av dette innlegget, ligger mønsteret som gratis nedlastbar PDF. Må advare om at den ikke er teststrikket, men kjolen i seg selv er veldig enkel og uten noen inviklede diagram som kan være feil🙂 Hvis du strikker denne blir jeg kjempeglad om du gir lyd fra deg, og kanskje også lagrer det som ravelryprosjekt. Mønstersiden på rav finner du her. Og ja, jeg har kun skrevet ned mønster til størrelse 6 måneder.

A little while ago I decided to knit a baby dress without using a pattern. I made this one out of Nako Boutiqe Süper Saf Yün (which I bought in Poland). The gauge is 24 sts/4 inches. I’ve wrote down the pattern which is now available for free in the bottom of this post. I have to warn you that the pattern has not been test knitted, but it’s an easy pattern without any advances charts that can turn out wrong. If you decide to knit this dress, I’d love it if you let me know. And maybe put it into your ravelryproject also🙂 You can find the revelry pattern site here. Oh, yeah, it’s only available in size 6 months. 

Agnes norsk

Babydress.eng

Agnes-it

6 thoughts on “Pattern: Agnes babydress

Legg igjen en kommentar

