All a girl wants

for english version, please scroll down.

Ja, selvsagt ønsker jeg meg fred på jorden og et lang liv fylt med kjærlighet, men uansett hvor lite materialistisk jeg ønsker å være så må jeg bare innrømme det: jeg elsker ting! Og spesielt glad er jeg i ting som kan kvalifisere som hobbyutstyr. Garn, pinner, bøker, stoffer, leire, papir, stempler, knapper, lim, maling… you name it, I probably got it. Totalt unødvendig egentlig, siden jeg stort sett bare strikker. Men, som Øystein Sunde sier, det er kjekt å ha! Og hvem vet, plutselig kommer den søndagen hvor jeg plutselig får en idé som krever at jeg har limpistol, 200 glidelåser i ukurante lengder, en kvart million knapper, 16 piperensere og en smykketang. Og da er det jo flaks jeg har alt jeg trenger, sant?

Bøker og oppskrifter har fått plass i stuen, mens alt det andre har blitt presset inn på et lite kott bak kjøkkenet. Jeg har sortert garn etter tykkelse, slik at jeg lett kan finne det igjen i ravelry-stashet.

Reolen på rommet ble kjøpt inn i forrige uker, etter lang tid med tenking, måling og surfing (den er forresten fra jysk og kostet under 1000 kroner). Jeg er sikker på at veldig mange av de kreative menneskene der ute har både estetisk pene og kjempesmarte oppbevaringsområder til sine hobby-greier. Hvordan ser det ut hos deg?

 

Ofcourse I want peace on earth and a long life filled with love. But it doesn’t really matter how hard I try to deny it: I’m a materialist. I love my stuff, and I love my crafting supplies most of all! I’ve got yarn, needles, books, fabrics, clay, paper, stamps, buttons, glue, paint… you name it, I probably got it. Totally unnecessary seeing as I’m mostly a knitter. But having it around makes me feel… safe. Suddenly, one sunday, I’ll get an great idea which I just have to try right away. And if I then need a glue gun, 200 bad-lengths zippers, a million pearls and some jewelry pliers… well, I got it! great, huh? (or just a bad excuse to continue shopping).

I’ve made room for the books in the living room, while everything else have to stay in this small room behind the kitchen. I’ve sorted my yarns out from weight, so that it’s easy to find it in my ravelrystash (or in my shelves) when I want to use it.

It was really hard to figure out how to store everything, and I’m sure there will be changes, but for now, I’m happy with my system. How do you store your crafting supplies?

 

5 thoughts on “All a girl wants

  1. Så fint innlegg! Er gøy å lese om andres hobbystæsj… Syns det ser ut som om du har imponerende system i sakene jeg… Jeg har et slags kaossystem jeg… Jeg vet hvor ting er, men det er ganske trangt om plassen… Håper på masse strikketid utover høsten selv om jeg vet det vil være alt for liten tid til det….

    Lik

  2. Ja, du kan få sagt det, du! Tror vi venter på samme dag og anledning med lagrene våre😉 Hos meg var det ganske likt som hos deg med systemet, funket fint, det! Helt til det begynte å tyte i alle himmelretninger… Nå er det kjekt-å-ha-saker på ukjekke steder og det tyter ut av skuffer, hyller og skap over alt. Vurderer å kvitte meg med alt, og heller bli crazy catlady. Neida! (Joda. Litt, så…)

    Lik

  3. Det er litt sånn hjemme hos meg også. Jeg har f.eks 200 anheng for ørepynt. Men lengre enn det er jeg ikke kommet. Jeg burde selge det og bare bli kvitt det. Men det kan jo hende jeg får bruk for alle de glidelåsene jeg har, sant? Jeg kjøpte meg esker/bokser på Ikea. Veldig kjekt.🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

