FO: Stripe study

Want to read in english? Scroll down

Jeg har omsider fått knotet meg til å ta bilder av stripe study-sjalet mitt. Dette var et av mønstrene for februar i alongen «sjaldilla» på forumet uformelt, og siden jeg allerede hadde det i køen på ravelry var ike valget vanskelig å ta. Og selv om jeg ofte er treg, så var jeg faktisk ikke så ille (med strikkingen i allefall) denne gangen: sjalet var ferdigstilt 2. mars. Det å skulle ta bilder gikk ikke like fort, men her er det i allefall…

Sjalet er strikket i holst supersoft på pinne 4. Fargene jeg har brukt er «poppy» og «silver grey», og de ser helt fantastiske ut sammen, spør du meg… Og det gikk under et nøste av hver, så det er jo et genialt prosjekt om man har noen enkeltnøster🙂

After a long, long time I have finally managed to take some pictures of my stripe study. This pattern was one of the options for february in a knit-along I try to participate in.  And this time I wasn’t *that* slow (with the knitting at least, the pictures is a whole other story). I finished this shawl 2nd of march, so that means it only took me a little bit more than three months to take the pics. 

If you wants some facts I can tell you that the yarn I’ve used is Holst supersoft, and the needles were 4mm. The colors are called «poppy» and «silver grey» and I love the way they work together! And, best of all, I used a little bit less than a skein of both of them, so this is genius for your single-skeins of fingering yarn!

4 thoughts on “FO: Stripe study

Legg igjen en kommentar

