Komadyret har utfordret meg med 11 spørsmål, som jeg selvsagt skal prøve å svare på. Utfordringen kom vel i slutten av april, men av og til går ting veldig tregt her i gården, men det får bare være. Bedre sent enn aldri, right?

I utgangspunktet er reglene slik at jeg skal svare på spørmålene og lage 11 nye spørmål som jeg skal sende til 11 utvalgte bloggere. Siden denne nå er gått en stund (og at jeg ikke følte for å velge 11 blogger nå) så vrir jeg litt på reglene, også laer jeg 11 spørsmål som hvem som helst kan svare på om de vil🙂 Håper noen tar utfordringen selv om jeg er for råtten til å utfordre folk på en skikkelig måte😛

Her er i allefall spørsmålene jeg fikk:

1. Hvilket strikke/hekleprosjekt er du mest stolt av?
Det jeg er aller mest stolt av må nok være dino-genseren!
Den strikket jeg vel 100 ganger før jeg fikk den til, men jeg ble desto mer stolt når det endelig gikk!

2. Når og hvorfor startet du bloggen din?
Startet å blogge på blogspot i mars 2010. Det var faktisk samtidig som jeg begynte å strikke. Grunnen til at jeg begynte å strikke og blogge var at jeg (ved et uhell, mens jeg lette etter noe annet) kom over bloggen til frk. badegakk, og jeg følte meg med et kjempeinspirert!

3. Har du andre hobbyer enn strikking/hekling?
Ja! Nesten så det er litt for mange… Jeg elsker å fotografere, skrive, lage mat (og spise mat, namnam) og å sy. I det siste har jeg også begynt å elske mote og sminke, i tillegg til at jeg innimellom prøver å leke med perler og lage smykker. Det går ikke så bra da, riktignok, men den første sokken min hadde to hæler, så jeg ser forbedringspotensiale. Også har jeg en ting jeg elsker mer en håndarbeid, og det er å reise!

4. Beste bok du har lest?
Vanskelig å velge. «Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant» (jonas jonasson) og «Vann til elefanene» (sara gruen) er to bøker som jeg nylig har lest og elsket! Ellers så har jeg lest «Et glass melk, takk» (herbjørg wassmo) opptill flere ganger.

5. Kan du anbefale en god strikke/hekle bok?
Tja. Jeg strikker mest av pdf-møstre fra ravelry og har ikke tittet i så mange bøker. Elsker sokkemønstrene fra CookieA, og kjøpte boken i helgen, og den tror jeg absolutt jeg kan anbefale til sokkeelskere. Hvis noen vil sende meg en gave så tar jeg gjerne imot nøstebarnboken! 

6. Er du flink å promotere strikkingen/inspirere andre til å starte med strikking/hekling?
Vanskelig å svare på, men jeg har et par venninner som har begynt å strikke etter at jeg startet. Om det er jeg som er motivasjonen er heller usikkert, men det er råkoselig å ha noen å prate strikk med!

7. Hvor ofte strikker/hekler du?
Daglig, og stort sett i et par timer hver dag.

8. Trener du, i såfall hva?
Teller det at jeg går ned trappa for å røyke???
Neida, jeg gjør ikke det, jeg røyker i samme etasje…

9. Drømmereisemål?
Så alt for mange. India. Peru. Afrika å jobbe med veldedighet. Paris for å bo i «kunstnerghetto». Amterdam😀. Kina for å shoppe. New Zealand på fototur. Moskva… og så videre og så videre…

10. Hörer du helst på radio eller CD?
Hvis jeg må velge blir det radio, men her går det på spotify til daglig.

11. Hvor stort er (ca.) garnlageret ditt?
Rundt 12 kilo. Så jeg kan enda kjøpe noen nøster før det blir likevekt…

Mine spørmål til dere:
1. Hvor lenge har du drevet med håndarbeid?
2. Har du andre hobbyer?
3. Hva er ditt absolutte favorittgarn?
4. Hvilken oppskrift har du brukt flest ganger?
5. Favorittreisemål? Hvorfor?
6. Er du på noen håndarbeidsforum på internett? I såfall, hvilke?
7. Hvorfor blogger du?
8. Hvilket strikke/hekleprosjekt er du mest fornøyd med?
9. Hvilken musikk hører du på?
10. Hva har du alltid i veska di?
11. Hvilket prosjekt er du mest fornøyd med?

Legg igjen en kommentar

