Besøk fra nord

For english, please see below the pictures.

I morges våkna jeg tidlig med én tanke i hodet: «I dag skal jeg blogge!»

Det første jeg gjorde var å hente mac’en og logge meg inn på wordrpress. Når jeg først hadde kommet meg inn her fikk jeg helt sjokk av å oppdage at det faktisk har blitt over en måned siden forrige innlegg! Aldri før har april rast unna i en slik fart! Jeg kan ikke helt tro at jeg allerede har vært tre måneder i Warszawa, og at det nå bare er to måneder igjen før jeg skal hjem til Nord-Norge igjen. Hvis tiden fortsetter å løpe i dette tempoet så kan jeg bare droppe utdanningen for i såfall er jeg snart pensjonert uansett…

Siden sist har det vært påske, og påsken i Polen var ganske… ja..  Hele byen har vært overfylt med malte egg og kyllinger, og jeg har (som vanlig) vært alt for dårlig å ta bilder! Selve påskeuka ble tilbringt i Kraków med sambo som endelig kom på besøk fra Tromsø. Det er fremdeles en fantastisk by (Krakow alstå. Og Tromsø også, men nå var det ikke det som var poenget), selv om været denne gangen var litt værre. På torget i stare miasto, som er polsk for gammlebyen, var det et digert påskemarked som solgte alt mulig av håndlagde ting, til det som for oss nordmenn er skampriser. Her var det malte egg, flettede kurver, utskjærte brosjer, smykker av rav, øredobber av sølv, hestesko (som ble laget mens vi så på) og glassvaser, for å nevne noe. Her tok jeg faktisk bilder, men med kameraet som sambo tok med seg hjem igjen…

Jeg har også hatt besøk av to veninner fra Narvik. I hele fem dager bodde vi 3 jenter på en sofa. Riktignok en sovesofa, men vi måtte likevel bytte på å ligge på gulvet. Ikke at det egentlig gjorde noe, for det var så utrolig moro å ha dem her!

Det ble litt tusling i byen, mye tusling på kjøpesentre og mange morsomme bilder. Disse bildene har jeg faktisk her, og jeg har planer om å vise dere noen av de som er egnet for offentligheten =P

Nå er kameraet satt på lading, og det blir definitivt med meg ut senere. Og ikke minst; det ser faktisk ut som om jeg snart blir å klare å fullføre noen strikkating!

This morning when I woke up I could only think about one thing: «Today I want to write a blogpost!»

The first thing I did was to get my mac and log in to wordpress. I was shocked when I discovered that it’s been over a month since my last post. Never before have the month of april been so short!

 I can’t really believe that I’ve already been to Warsaw for three months! And that now I only have to months left here. If the time keeps running away like this, I might as well just skip finishing my education, since I’ll soon be very, very old *panic*

Since the last time I wrote here it has been easter, and the easter in Poland is quite different from the easter in Norway. The whole city has been filled up with painted eggs and chickens, and I of course haven’t taken any pictures… The week of easter I was in Krakow again, this time with my boyfriend who was visiting from Norway. We had a really great time, and I can inform you that Krakow is still an amazing city! In the main square in stare miasto (the old city) it was a big easter-market, where people sold every handmade thing you can imagine, and for prices that makes H&M looks expensive. There were people selling handpaintet eggs, baskets, jewelry, glass, horseshoes (which they made while we were looking) and all sort of other things. I actually took some pictures here, but with my boyfriends camera. He brought the camera back to Norway, so I don’t have the pics. Very clever, right?

I’ve also had two friends from Narvik visiting. For five days we were three girls sleeping at one sofa. Not that it mattered, because it was incredibly fun to have them visiting!

 We walked around in the city for a little bit and we walked around at shopping malls. A lot. And we took loads of pictures, which I actually have here. And, if you scroll up you can see some of the memories we made these 5 days. 

Nå er kameraet satt på lading, og det blir definitivt med meg ut senere. Og ikke minst; det ser faktisk ut som om jeg snart blir å klare å fullføre noen strikkating!

2 thoughts on “Besøk fra nord

Legg igjen en kommentar

