Pink Elephants on Parade

Med det samme jeg skulle sette meg ned og skrive dette innlegget kom selvsagt den utrolig kule sangen fra ”Dumbo” og la seg som et teppe over hjernen min, og det blir den sikkert værende i ukesvis nå, akkurat som sist. Vel, kanskje det blir irriterende om noen dager, men nå passet det veldig bra. Sånn bortsett fra at mine elefanter ikke er så veldig rosa da, men oransje.

Før jeg skulle reise hit til Warsawa, var jeg selvsagt veldig usikker på hva jeg skulle ta med meg, både av hobbyutstyr og annet tjafs. Vel, en ting var ganske sikkert: strikkepinnene skulle selvsagt med!

Sist jeg reiste med strikkepinner var hjem til mamma i jula. Da lå alle sammen i et eneste digert vas i en mix-pose. Hjemme står dem i en skål, så de er lettere tilgjengelig, men jeg har fremdeles veldig lite oversikt. Så hva gjør man da? Jo man tørker støv av symaskina. Dette var egentlig ganske lett, gitt! Det største problemet var å finne ut hvor brede jeg skulle ha lommene, og jeg måtte fnise litt for meg selv når jeg satt og regna og noterte litt ”2 elefanter x 3, 3 elefanter x 3….” Var bare SÅ mye lettere enn å begynne å leke med målebåndet!

Når jeg etterpå skulle legge pinnene inn i mappa oppdaga jeg tre ting: 1) jeg tok litt i når det gjelder antall elefanter, og mappa endte opp med å bli veeeldig lang. Men ekstra lommer er vel ikke å forakte? 2) Jeg eier ikke strømpepinner i størrelse 3 mm, noe jeg finner svært merkelig, for jeg vet at jeg har brukt det! 3) Jeg eier 4 (!!!) sett med strømpepinner i størrelse 8 mm. Jeg mener, når har jeg noensinne brukt strømpepinner i 8 mm? I følge ravelry: aldri…

5 thoughts on “Pink Elephants on Parade

  1. Så kul denne ble da!🙂 Veldig søte elefanter! Det er rart med de pinnene. Jeg syns jeg strikker masse med pinne 3.5, men måtte bestille nye nå fordi jeg ikke hadde noen… Hverken rundpinne el strømpepinner. Butikken hadde også gått tom… Hmmm

    Lik

  2. Hihi, du skriver morsomt!🙂
    Flotte elefanter var det i hvert fall! Jeg sydde også en slik en tid tilbake, men har lyst til å gjøre det på nytt – og denne gangen med rom for rundpinner også.🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

