FO: Matilda

Forestill deg en mann. Han sitter rett opp og ned med hendene i fanget i verdens styggeste sofa (se forrige innlegg). Han ser ned på skjortekanten han fikler nervøst med, men du vet at han titter opp på deg når han tror du ikke ser på han. Han ser egentlig ut som en fireåring som har tisset i buksa, men han er selvsagt ikke det. Nei, han er en voksen mann, åpenbart en nervøs en sådan. Han ser på deg med fortvilede øyne, også spør han, veldig forsiktig:  «Duuu? Er du blitt sjaloholiker?»

Vel, akkurat dette har vel ikke skjedd her i huset, men det var det spørsmålet jeg fikk når jeg viste sambo mitt aller siste kunstneriske verk. Om det er veldig kunstnerisk og sitte i sofaen dag ut og dag inn og strikke fra oppskrift, det kan riktignok diskuteres. Men det blir jo veldig mye fint ut av det, slik som dette sjalet, Matilda.

Matilda er ett av tre mønstre i tilbehørsalongen på Uformelt. De to andre er Tornved (tidligere innlegg) og Narnia (ravelry). Jeg har altså strikket 2 av 3, men det er jo enda noen dager igjen til februarmønstrene kommer, så det kan vel kanskje hende det blir 3 av 3. Kanskje. Hvis jeg føler jeg har tid. og lyst. Har hørt det er nupper i Narnia, så det spørs😛

5 thoughts on “FO: Matilda

  1. Å DÆKEN SÅ LEKKERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Æ må bli ferdig med de store prosjektan mine så æ åsså kan strikke sånn sjal!!!😀 Du! vi har forresten glemt å ha strikkekveld! Katti kommer du til Narvik?!

    Lik

  2. Tilbaketråkk: Strikkekavalkade |

Legg igjen en kommentar

