FO: Tornved

Jeg har for tiden en del fri. Eller, som mange sjalu sjeler sikkert heller ville valgt å utrykke det: Jeg gjør for tiden ingenting fornuftig. Kanskje, bare kanskje, kan det være noe i den påstanden, men gjett hva? Jeg elsker det! Jeg strikker og koser meg mens den lille, mørke kjellerleiligheta jeg bor i gradvis forfaller i takt med blomstern i vinduet. Det siste er åpenbart en løgn, jeg har selvsagt ikke verken blomster eller vindu. Uansett, her blir det stadig mer rotete. Og mørkere. Har jo alt for mye strikkerier til å drive å skifte lyspærer og annet vås.
Sofaen er flott den. Sånn bortsett fra fargen. og utseende. og stoffet. også er den vond å sove på. Jeg ønsker meg ny sofa (hører du det, sambo?)

Uansett, jeg gjør faktisk noe fornuftig. Jeg har nemlig utrolig mye garn liggende rundt omkring, og det tar litt plass i leiligheta. Og snill og grei som jeg er, så tenkte jeg at jeg skulle strikke opp så mye som overhodet mulig før jeg drar til Polen om 16 dager. 16 dager. Det er så vidt litt mer enn 14 dager *åpplyse*. Kjenner panikken kommer snikende nå😛 *puste med magen*
Uansett, sambo deler utrolig nok ikke min fasinasjon for garn (ja, jeg vet, ko-ko) og jeg blir jo faktisk borte i nesten et halvt år.
Jeg har jo egentlig innsett at det ikke kommer til å hjelpe så mye om jeg strikker 24/7 i 16 dager, det blir vel neppe fritt for garn. I allefall ikke så lenge jeg «bare» strikker sjal.

Og nå har jeg kommet til poenget i dette innlegget!
*trometen trekkes frem, ballongene blåses opp og champagnen sprettes*
Jeg har strikka… wait for it… et sjal!
Tornved, som var et av januarmønstrene i tilbehørsalongen. Strikket i et eller annet garn jeg ikke husker navnet på med pinner jeg ikke husker størrelsen på. *hjelpsom*

Og som om ikke dette var nok, så har jeg en liten treat til dere! Her er en liten smakebit fra neste ferdige prosjekt😀

Nå regner jeg med at trafikken kommer til å sprenge alle grensene til wordpress, når dere må innom om og om igjen for å se om jeg har postet neste. Mohahahaha! *lur*

5 thoughts on “FO: Tornved

  1. Det sjalet holder jeg også på å strikke! Veldig fint ditt ble! hører du er kjempefornøyd med sofaen, hehehe …. En sofa skal definitivt være god til å sove på. Ha en god helg!

    Lik

  2. Jeg synes også Tornved er et nydelig sjal, og spesielt i hvitt! Synes ikke haugen med hobbysaker ved sofaen var så veldig sto, du får gjemme det fint i en eske kanskje🙂 Og noe skal du vel ha med deg?

    Lik

  3. Tilbaketråkk: FO: Matilda | Pringeling

Legg igjen en kommentar

