Julestri og pakkelapper

Ja, folkens!

Slutten av november har kommet, og dermed er det (suprise, suprise) snart desember. En måned fylt med stress og kaos. Eksamener må leveres, julegaver må kjøpes, huset må vaskes og selvsagt må jeg ha nye klær til julebordet. Det siste er i boks, heldigvis, ettersom det er julebord i morgen. Og med min flaks rekker jeg selvsagt ikke mye i morgen siden julebordet begynner en time før jeg er ferdig på jobb… Jaja, de andre kan likså gjerne få et forsprang på flaska ettersom det ikke skal så mye til for min del… Jeg for min del er fornøyd bare jeg rekker dessertbuffeen! Og når jeg da i tillegg har hatt den perfekte unnskyldningen for å kjøpe meg ny kjole og dermed også matchende sko så føles livet perfekt!

Og som om det ikke var nok med nytt antrekk i hus, så var jeg også så vanvittig heldig og ha noen av mine gode kolleger på besøk i går kveld. Siden det er så viktig med trening så fant vi ut at vi skulle trene litt til julebordet, så vi stappa oss gode og mette på pinnekjøtt og eplekake! En meget vellykket kveld, altså! Riktignok takket være damene på uformelt som lærte meg og lage pinnekjøtt i siste liten! Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg klarte meg før jeg begynte å henge på det forumet! De uformelle har lært meg utrolig mye, blant annet å strikke og å lage pinnekjøtt, og i tillegg så får jeg pakker i posten fra dem! Ja, for i morges lå det to hentelapper i postkassen min! Den ene var en smartposteske med pakker fra min hemmelige adventsvenn, riktignok noen fra Oslo, men jeg aner ikke hvem… Jeg har ikke før nå tenkt over hvor vanvittig bra det blir å avslutte julebordet på natta med å åpne kalenderpakke fra vennen min!

 

Den andre pakken har jeg bestilt og betalt selv. Til den nette sum av 83 kroner eller noe sånt så har jeg fått 15 sett med strikkepinner i størrelser fra 2mm til 10mm. Nå tror jeg riktignok ikke at disse pinnene er i nærheten av Harmony Wood når det gjelder kvalitet, men så var det også et lite sprang i prisen… Jeg satser at disse er verdt de 5,50 kronene pr sett, og vel så det!

Legg igjen en kommentar

