Jeg kan hekle!

Jeg har lenge hatt lyst på en heklet lue, men problemet har vært at jeg ikke kan hekle noe særlig. Jeg kunne selvsagt ha kjøpt en lue, men planen har jo hele tiden vært å lære meg og hekle ordentlig, uten at jeg helt har hatt nok guts til å prøve. I slutten av forrige uke ble det imidlertid mye snakk om å hekle lue med mønster, slike som Trude lager, og det var da jeg skjønte at jeg må i allefall lære meg å hekle vanlige luer uten mønster. Så da kasta jeg meg rundt, leste litt på nettet og så et par videoer på youtube, også hekla jeg rett og slett ei lue! *megastolt*

 

For a long time I’ve wanted a crochet hat. The problem is that I’m not really good at crocheting. Last week people on Uformelt talked a lot about how to crochet hat’s in two colors, like the ones Trude makes (she’s Norway’s own crochetingqueen!).  So, when other people can crochet like this, I should at least be able to make just a simple hat. I’ve checked out a few tutorials on blogs and a couple of videos on youtube, then I took som yard and a hook and made myself a hat. And guess what? It wasn’t hard at all!

4 thoughts on “Jeg kan hekle!

  1. Knallfin lue. Var en slik lue jeg også begynte med første gangen. Og nå som du kan grunnleggende luehekling, er det bare å hive seg rundt og kjøre på med mønster og alt :O)

    Lik

  2. Gratulerer! Sånn en skal jeg prøve meg på også. Og hvis jeg får impulskontrollen min under kontroll så blir det etter eksamen… ikke nå… nå skal jeg lese. Liksom. Det er derfor jeg surfer på blogger….=0

    Lik

Legg igjen en kommentar

