Winter wonderland

Hvert år på denne årstiden kommer frustrasjonen rullende inn over meg. HVORFOR i *** har vi valgt å bosette oss i Nord-Norge? For nå begynner det å bli kjølig å være nordlending, alt for kjølig faktisk. Og nok en gang er det bare å manne seg opp til å prøve å stå imot trangen til å si opp jobben, slutte på skolen og bure seg totalt inne på det fliselagte badegulvet med varmekabler. Vel, inneburet ender jeg stort sett opp som uansett om vinteren, siden jeg er alt for lat til og i det hele tatt gidde og prøve å finne trappa under all snøen. Jeg koser meg heller med å prøve å komme meg helskinnet ned den akebakken av en trapp som leder til inngangsdøren min.

Each year at this time I get overwhelmed with frustration. WHY the *** do we, of our own choose, live in Northern Norway? ‘Cause this is starting to get cold, way to cold. And once again I have to start collecting enough courage to step up against the insane need to leave my job and quit my studies just to settle myself in the apartment, by my own, on the bathroom floor where there are heaters. Well, guess I’ll just have to stay in the apartment all winter anyway. Seeing me being way to lazy to even bother to try to find the staircase beneath all the snow. I’ll rather enjoy the challenge it is to get down the font of snow in front of my door!

Jeg vet at mange syntes vinteren er en flott årstid med mulighet for skigåing, slalåmkjøring og appelsinspising og kakaodrikking i solveggen. Jeg for min del har aldri sett noen solvegg om vinteren: det er bare slaps og snø og motvind. Og rundt en million minusgrader. Og enda mer motvind.

I know many people think that winter is a great time of year. It’s possible to ski, slalom and eat oranges in the sun. Well, guess what? I’ve never seen the sun in the winter! For me it’s only slush, snow and headwind. And about minus a million degrees. And even more headwind.

Som du sikkert skjønner er det egentlig veldig lite med vinteren jeg liker, men hvis jeg absolutt må nevne en ting må det være ull! Ull er helt fantastisk hele året, men etter et par vintre i Tromsø har jeg virkelig lært å sette pris på ulla mi! Så derfor har jeg strikket denne halsen, slik at jeg kan gjemme meg inni den og håpe at motvinden ikke ser meg. Den er strikket i Malabrigo worsted, som muligens er det deiligste, mykeste garnet jeg noensinne har kjent på. Jeg lurer på at det kanskje blir bestilt mer av dette ja!

Så nå er jeg klar til vinteren. Ny hals og vinterdekk på bilen. Ja, for i Nord-Norge skor vi om i tide😉

As I’ll bet you know by now I’m not really a winterfan, but if I have to find at least one positive thing it would have to be the wool! Wool is fantastic all year around, but a couple of winters spent in Tromsø have taught me really to appreciate the wool in a whole new way! And that’s why I’ve (suprisesuprise) knitted this cowl so that I can hide inside it at pray that the headwind doesn’t see me. It’s knitted in Malabrigo Worsted, probably the most delicious and softest yarn I’ve ever used. I think maybe I’ll have to order more!

So, now I’m ready for the winter. I have a new cowl and winter tires on my car. Yes, because in Northern Norway we change our tires before it’s to late!

One thought on “Winter wonderland

Legg igjen en kommentar

