FO: Sweetheart

Siden det er så lenge siden sist jeg blogget (nesten 3 måneder faktisk) har jeg for tiden ganske mange ferdige prosjekter å vise frem…

Et av de siste prosjektene som har blitt ferdigstilt her i huset er kjolen Sweetheart. Jeg har siklet på denne kjolen veldig lenge, men på grunn av mangel på jentebabyer i min omgangskrets har det ikke blitt til at den har kommet på pinnene. Heldigvis ser det ut som om det er på tur å snu! Har en gravid venninne som venter en liten jente, og det passer meg (og strikkepinnene mine) utmerket! Det er så utrolig mange vakre jenteklær!

I have a lot of finished projects to show of these days! Seeing it’s been like 3 months since my last blogging, this is really not surpricing…

One of my latest finished project it the sweetheart-dress. I’ve had this dress in my ravelryqueue for like ages, but because of the lack of babygirls in my circle of friends I haven’t had any possible receiver for this dress. Now it seems like the wind id changing thou! One of my friends is pregnant with a little girl, and this is perfect for me (and my knitting needles). There’s just too much lovely girls clothing!

Jeg begynte på denne for et par uker siden. Jeg hadde tenkt å ha den med som eneste prosjekt når jeg skulle tilbringe en uke i Litauen. Slik gikk det ikke. Ene strikkepinnen min hadde knekt allerede før flyet lettet i Tromsø, så da ble det en uke med lite strikking.

Jeg la selvsagt opp på nytt når jeg kom hjem, og det er jeg kjempeglad for! Er utrolig fornøyd med denne kjolen, som jeg har strikket i størrelse 6 måneder. Garnet er Filcolana Indiecita, som jeg fikk i julekalendergave av Handmade i fjor. Garnet var hærlig å strikke med, og det kommer nok flere nøster med dette inn hos meg…

                                                                         

I started this dress a couple of weeks ago. My thought was to have this with me as my only project when I was spending a week in Lithuania. Of course that was a mistake. One of my knitting needles had actually broken even before the airplane took of from Tromsø. That kind of ruined my knitting plans for the week.

 

Of course I casted on once more when I got back home, and I’m really happy I did. I’m so incredibly happy with the way this dress turned out. The size is 6 months, and the yarn I’ve used is Filcolana Indiecita, which I got from Handmade for Christmas last year. This yarn is really nice to knit with, and I’ll bet I’m going to but more of it some other time!

2 thoughts on “FO: Sweetheart

Legg igjen en kommentar

