FO: Haruni

Heisann, og velkommen til den nye bloggen min!

Noen av dere kjenner meg sikkert igjen fra min gamle blogg, hvor jeg kalte meg selv Pringeling. Denne bloggen har ligget død en stund, og nå når jeg bestemte meg for å starte opp igjen tenkte jeg: hvorfor ikke bare lage en ny blogg?

Så i dag har jeg sittet å koset og irritert meg med wordpress! Nå ser det imidlertid ut som jeg begynner å skjønne litt av dette, og jeg kjenner jeg storgleder meg til å bli enda bedre kjent med wordpress og få en enda mer personlig blogg!

 

Hey, and welcome to my new blog!

Some of you may know me from my old blog, where I went under the name Pringeling. This blog hasn’t been active for a while, and when I decided to start blogging again I thought to myself: Why donæt you just make a new blog?

Today I have been having a great time with this annoying wordpressite! Now it seems like I’m starting to get it, and I’m really looking forward to getting used to wordpress and to get an even more personal blog!

 

 

Det første jeg tenkte jeg skulle vise frem her er et sjal jeg har strikket. Det er det tredje av denne typen jeg har laget, og nå har jeg endelig turt og bevege meg bort fra det gamle kjente og mitt fjerde sjal blir av et annet mønster!

Dette sjalet er kalt Haruni, og jeg har strikket det av Shetland Soft fra Malsen og Mor. Garnet var ikke spesielt deilig å strikke med, men sjalet ble heldigvis kjempemykt etter vask!

Som mange sikkert ser er det den forenkla utgaven av Haruni jeg har strikket. Det vil si at jeg har strikket glattstrikk hele veien ut til bladmønsteret, i stedet for hullmønster slik som oppskriften egentlig sier. Jeg skal ikke påberope meg og være hjernen bak denne ideen, for den har jeg nemlig ærlig og rederlig stjålet fra frk. Badegakk..

The first thing I’ll show of in my new blog is a new shawl that I’ve knitted. This is the third one I’ve made from this pattern, and now I’ve finally dared to try something new, so my fourth shawl is going to be from another pattern!

This shawl, however, is called Haruni, and I’ve knitted it in Shetland Soft for Malsen og Mor. This yarn wasn’t the best to knit with, but the shawl became incredible soft after I washed it!

As many of you probably see this is the simplified version of Haruni. This means that stocking stitches to the leafpattern begins, instead of lace like the recipe says. I will not claim that this was my idea, I’ve just stolen it from frk. Badegakk…

4 thoughts on “FO: Haruni

Legg igjen en kommentar

