OWLS

For litt over et år siden, når jeg lærte meg å strikke, syntes jeg det var helt sinnsykt at folk faktisk hadde tålmodighet til å strikke en hel genser. For ikke å snakke om en kjole!

Nå har jeg strikka litt lengre og det har blitt mange par votter, sokker, pulsvanter og luer.
Jeg elsker å strikke disse småtinga, fordi det blir så mange ferdigstilte ting av det, men jeg har også begynt å strikke litt gensre. Flere av dem faktisk, har utrolig nok nummer 4, som er en mariusgenser med rundfelling, på pinnene nå. Der er bolen ferdig, så jeg mangler armene og mønsterborden.

Men det er ikke Marius’n jeg skulle snakke om nå, derimot har jeg tenkt å skryte av Owls!
Det gikk radig unna med tykt garn og pinner på 6 mm. Og når jeg i tillegg er så lita som jeg er så er det egentlig ikke så ille å strikke gensre.

Også denne er strikket nedenfra og opp, med rundfelling. Jeg er litt usikker på om jeg skal sy øyne på uglene, men tror egentlig jeg blir å ende opp med å gjøre det, så andre ser at det faktisk er ugler.
Jeg følte først at genseren, som forresten er strikket i Drops Andes som ble kjøpt på salget i mai, ble litt for stram i armene, men etter å ha brukt den et par ganger er de litt videre. Ikke veldig mye videre, men nok til at jeg er fornøyd.

Genseren er designet av Kate Davis, og du kan kjøpe mønster på ravelry :)

13 thoughts on “OWLS

  1. Knallfin genser. Har selv en i alfa som er min klare favoritt om vinteren. Har vurdert lenge en i andes også. Og nå ser jeg jo at det funker så da spørs det om jeg går for det. Og ermene mine ble også litt trange men viet seg ut under bruk. Så mulig det er noe med mønsteret…

    Genseren sin ser ut til å sitte som et skudd. Og er vi ikke heldige som klarer oss med et par nøster til en genser ,O)

    Og lue i selvstripendegarn eller flerfarget blir kanon bra spør du meg ;O)

    Lik

  2. Tilbaketråkk: Regnskapsavslutning 2011 | Pringeling

  3. Tilbaketråkk: FO: Owlet | Pringeling