Pulsvanter

Som mange av dere som kjenner meg sikkert vet, så har jeg en tendens til å prøve noe nytt og bli helt hekta, for så å strikke så mange at jeg blir drittlei.
Akkurat nå er det sokker jeg strikker, men juni var en pulsvante/mittens-måned.
Og da ble det noen par.
Jeg har brukt to forskjellige mønstre her: Fetching og Susie’s Reading Mitts.
Fetching
Mønster:
Fetching, engelsk mønster, Knitty
Garn:
Diverse enkeltnøster. 50gr = 100 m.
Pinner:
4 mm
Dette var veldig rask strikk. For gjort, og det føltes deilig å kunne ferdigstille hele tiden.
Til sammen har det blitt 8 par av disse.
Det nederste (orange) og det midterste (rosa) paret er strikket i et garn som heter Lotus Bamboo Soft, og det var helt fantastisk. Det er nesten så jeg angrer på å ha brukt det til pulsvanter, for dette garnet hadde gjort seg i en hals, eller noe annet som går lit topp i ansiktet.
Susie’s Reading Mitts
Mønster:
Dancing Ewe Yarns, som opprinnelig ga ut dette mønsteret er nedlagt, og det var derfor litt vanskelig å finne. Mønsteret har hele tiden ligget gratis på internett, og jeg klarte å finne det igjen her.
Garn:
Sandnes Alpakka. Brukte 70 gram på hvert par.
Pinner:
4 mm

5 thoughts on “Pulsvanter

  1. Bra det er flere som har det sånn. Jeg pleier å si at jeg er en periodestrikker😉 Jeg kan strikke mange eksemplar av f.eks. en type skjerf. Så blir jeg så usigelig lei at jeg ikke strikker den typen skjerf, kanskje ikke skjerf i det hele tatt, på lange tider😉
    Men pulsvarmerne du har masseprodusert er skikkelig fine, da!🙂

    Lik

  2. Jeg er så imponert over dere som strikker så mange like, jeg blir så fort lei, selv om jeg selvsagt har noen mønster som går igjen. Skulle gjerne ha strikka meg opp et lite lager. Pulsvanter er jo et supert prosjekt til enkle eller doble garnnøster som ligger her.. Flotte pulsvanter du har laget!

    Lik

Legg igjen en kommentar

