Paraphernalia

Paraphernalia. Prøv å si det 10 ganger du!
Disse er strikket kun til meg!
Sokkene har ligget i køen min på ravelry leeenge.
Like lenge har jeg lidd av særiøs sokkevegring.
Jeg har aldri likt å strikke sokker.
Eller, den første sokken er grei, det er den andre som er problemet.
Med dette i bakhodet meldte jeg meg selvsagt på DUSS 2011.
DUSS står for De Uformelle SokkeStrikkerne.
Jepp, sokkehater i sokkealong…
Det går i praksis ut på at Margot finner frem et mønster
som skal strikkes hver måned.
Alle strikker de samme sokkene, også får man poeng for å fullføre,
og et ekstra poeng for å fullføre i riktig måned.
Disse tidligere nevnte sokkene med det vanskelige navnet er februar-dusser.
Januar hoppet jeg glatt over, men når februar kom var det bare å gripe pinnene fatt og begynne å strikke.

Jeg trenger jo sokker så…

Paraphernalia
Mønster: Paraphernalia av Taina Anttila
Garn: 100 gram Sandnes Sisu
Pinner: Strømpepinner, 2,5mm

Paraphernalia
Disse sokkene var faktisk morsomme å strikke.
Ja, sokk nummer to var faktisk morsom den også!
Jeg tror muligens jeg har lyst til å strikke sokker nå,
en følelse jeg aldri har hatt før!
Takk, Margot!

8 thoughts on “Paraphernalia

  1. Så flotte sokker. Jeg lider også av sokkevegring, synes det er sååå kjedelig med sokker, og det irriterer meg for det er jo så utrolig mange fine sokker der ute. Hmm kanskje jeg også skal strikke slike, det kommer nok aldri til å skje, og synd er de for de var kjempe fine🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

