Kjøkkentjeneste

Ja, det må vel til…
Det er vel noe av det som hører med å bli «voksen».
Ikke at det er noe jeg holder på med.
Jeg er dog så heldig at jeg har en kjempesnill samboer,
ja faktisk verdens snilleste,
og vi lager ofte mat sammen
Rettelse: han lager mat og jeg ser på.

Jeg trives egentlig ganske godt på kjøkkenet,
spesielt etter at jeg hos denne nevnte samboer’n
fikk en høyt ønsket Kenwood Major til jul.
Det jeg derimot ikke liker,
selv om det for det meste foregår på kjøkkenet,
er å lage middag.
Og det må gjøres hver eneste bidige dag.

Men det finnes måter å gjøre middagslagingen artigere på.
Det aller beste tipset må nok være å bestille en pizza.
Ikke spesielt sunt og ikke spesielt billig,
men veldig godt og veldig lettvindt,
det er det!

Nå er det en gang sånn at både jeg og sambo er studenter.
Det gjør det i grunn økonomisk vanskelig å spise take-away hver dag.
Så da må vi finne noe annet for å gjøre kjøkkenet artigere.

AHA!

NYE GRYTEKLUTER!

Dobbelstrikka og greier!
Og selvsagt i farger som minner om farmor!
 Så nå skal jeg vurdere og hjelpe sambo en dag.
Jeg kan i hvertfall ta å flytte på varme ting…

11 thoughts on “Kjøkkentjeneste

  1. Hihihi, nå måtte jeg le litt for meg selv🙂 Følte jeg kjente med ganske godt igjen i beskrivelsen…det med å stå å se på mens sambo lager mat – men samtidig tro at man hjelper til!
    Hva skulle man gjort uten dem😉

    Lik

  2. Er helt enig! Middagslaging er kjedelig. Det værste er å finne på hva man skal ha, så er det heller ikke kjekt å lage maten, men det går litt lettere når menyen er bestemt.
    Her i huset har vi laget en middagsplan. Trenger det når begge kommer hjem fra arbeid ca 16.30 og voksne og unger er holsultne.

    Herlige grytekluter du har strikket da. tenker de hjelper litt på humøret iallefall😉

    Lik

Legg igjen en kommentar

