Dobbelstrikking

Dobbelt så fint, dobbelt så gøy og dobbelt så lang tid…

Jeg holder på å lære meg dobbelstrikking, og du og du så moro det er! Det blir jo så flott!

Dobbelstrikking er en teknikk som går ut på at hver maske består av 2 masker, 1 rett og 1 vrang, på den måten strikker en både fremsiden og baksiden samtidig, med rettstrikken ut på begge sider. Du strikker altså en farge rett og den andre vrang. Jeg ser jo det at jeg kanskje ikke er så god å forklare som jeg skulle ønske, men jeg brukte altså en video på denne siden for å lære det, og det var utrolig nok ganske lett!
En annen ting er jo at det blir dobbelt på tykt, perfekt til grytekluter. Og kanskje til luer også?

DSC_0235
Her er de første par omgangene på gryteklut 2.

DSC_0236
Gryteklut 1 sett fra rettsiden…DSC_0238
Og gryteklut 1 sett fra den andre rettsiden😀

14 thoughts on “Dobbelstrikking

  1. Det hørtes jo sååå smart ut!! Istedenfor å fore gryteklutene! Det må rett og slett prøves. Kjekt å se favoritt bloggerne dine, mye inspirasjon å hente der. Jeg ville gjerne hatt strikkeskole, helt fra nybegynner og oppover. Kan jo rett og vrangt, og er sabla god til å lage «hull», både når jeg skal og når jeg ikke skal *mister masker*. Nye teknikker er alltid spennende for en nybegynner. Jeg henger meg på følgelisten din : )

    Lik