Fem Eventyrlige Drømmeverdener

Hvorfor blogger jeg?
Fordi jeg elsker å skrive.
Fordi jeg vil dele hendelser fra livet med flere.
Fordi jeg syntes det er moro.
For å ha et arkiv over det jeg lager.
Fordi jeg LIKER oppmerksomheten

Men mest av alt så håper jeg å kunne INSPIRERE andre.
Slik som enkelte blogger inspirerer meg.
Jeg føler at mange andre bloggere fortjener heder og ære,
fordi de inspirer meg,
både når det gjelder strikking, søm og mat
men også når det gjelder livet generelt.
Tusler jeg inn i en glad blogg,
ja da blir jeg glad!

Her er fem av mine absolutte favorittblogger:


Denne bloggen er skrevet av ei fantastisk jente med det ganiale
aliaset Frk. Badegakk. Det er Frk. Badegakk som er skyld i at jeg strikker.
En dag her i mai i år ramlet jeg inn på bloggen hennes ved en tilfeldighet.
Jeg hadde ikke før tittet inn døren før jeg kjente at inspirasjonen
hadde satt seg. Neste gang jeg var i byen kjøpte jeg strikkepinner
og garn og dro hjem for å strikke sokker.
Siden det har jeg vært hekta.

Og Frk. Badegakk har inspirert meg mer enn bare det også.
Hun har en blogg som er en fornøyelse å lese og som krydres
med fantastiske bilder av håndarbeidene hennes.
Og det er ikke bare å blogge denne jenta kan, hun er nemlig
en helt vannvittig flink strikker!



Pyssel och Knåp er også en helt fantastisk blogg.
Og det til tross for at det ikke går så fort når jeg leser svensk.
Damen bak bloggen kalles HandMade, og hun er fantastisk
dyktig med strikkepinnene.
Hun lager sjal som er så flotte at det er vanskelig og tro.
HandMade er også nylig blitt designer.
Hun har bland annet designet vottene Berceau,
som det er strikket 6 par av ifølge ravelry.
I er det 111 stykker som har planer om å strikke disse.
Og det er bare 6 dager siden mønsteret ble lagt ut!
Bildet er tatt av HandMade, og det er hennes strikkereier du ser her, IKKE mine.

MirreVirre er en fantastisk inspirasjon.
Og hun er en slik inspirasjonskilde som gjør at det blir dyrt
og være strikker. Køen på ravelry vokser seg lengre
for hver gang jeg går inn å ser på prosjektene hennes.
Spesielt alt det fine babytøyet hun strikker,
det er delvis MirreVirre’s feil at det rasler
i eggstokkene mine *ler*
Mimouna ja. Dama står bak en av de hyppigste leste bloggene hos meg.
Ikke bare lager strikker hun fantastiske ting, men hun gjør
det med påhengsmotor på pinnene.
Også skriver hun om litt annet enn hobby også, på en
meget velformulert måte.
Hun har skrevet noen innlegg om «Tullenor» som får meg
til å undres over om jeg bør gråte på hennes vegne
eller le. Jeg ender som regel opp med å le, men
det er kun fordi det er så fantastisk godt skildret!

Et par små spørsmål fra meg
Jeg lurer litt på hva dere helst vil lese om i bloggen min?
Jeg har tenkt litt på å lage en «strikkeskole» som begynner helt på scratch,
med opplegg og rettmasker og alt som hører til strikkinga.
Syns dere jeg skriver for lite om «hverdagen» eller
mener dere at det er best at jeg bare holder meg til
håndarbeidet her inne?

And one more question:
I’m thinking about starting to write in both English and Norwegian.
I see from my statistics that I have some foreign readers.
However, I’m not used to write in English, so there may be some spelling-mistakes🙂

7 thoughts on “Fem Eventyrlige Drømmeverdener

  1. Hej! Vad gullig du är! Jag blev helt rörd nu! Tack!! Jag funderar också på att börja skriva på engelska. Iallafall skriva en snabböversättning nederst. Tack igen!

    Ps: Jag gillar din blogg med jättemycket!🙂

    Lik

  2. Ja, dette er fine blogger! Pyssel och knåp var en ny blogg for meg, den må jeg sjekke ut🙂
    Jeg liker bloggen din som den er jeg, men følger spent med på fortsettelsen.🙂

    Lik

  3. Så koselig, det var kjekt å lese! Her kom jeg jammen i godt selskap også ser jeg. 🙂

    Synes at bloggen din er fin som den er. Du skriver jo om litt løst og fast i tillegg til bilder av det du lager, og det gjør det levende og morsomt å lese.

    Angående å blogge på engelsk så var det vel mange som gjorde det i en periode. Og de fleste sluttet med det igjen fordi det ble for tungvindt og mer ork å oppdatere. Dermed ble det gjerne færre innlegg også. Jeg har hatt folk innom som har lest bloggen min ved hjelp av Google Translate, den blir stadig bedre.

    Jeg skriver en god del om det jeg legger ut på Ravelry, tenker at det blir «den engelske biten» og så er bloggen på norsk. Men du kan jo prøve deg litt fram og se hva du selv synes? Får du plutselig mange kommentarer fra utenlandske lesere her så er jo det også gøy!

    Lik

  4. Det var en god samling bloggere du hadde listet opp her. HandMade var ny for meg, der skal jeg inn og kikke litt mer ja, de andre er jeg stadig inne og følger med på.
    Så lenge du liker det du skriver om skinner det gjerne igjennom og er mer spennende å lese, syns jeg, enn det du skriver om fordi andre vil det. Det samme gjelder språket. Det blir fort en anstrengende jobb å blogge om du bruker et språk du ikke er fortrolig med. Jeg syns at blogging skal være gøy og resten er vel opp til forfatteren,
    ; )

    Lik

  5. Kjempekoselig å bli omtalt i slike rosende ordvalg!=DDD Tusen takk! Synes du skal fortsette å blogge om det du vil jeg. Kjører man tema blir det fort tvungent. Og ja, det er lenge siden jeg skrev innleggene mine på engelsk også. Det blir mer ork når man skal skrive tospråkelig. Men når jeg får ånden over meg går jeg tilbake og oversetter sånn innimellom… Men det skal litt innsats til for å følge det opp også….

    Lik

Legg igjen en kommentar

