Enda en dusk

Jeg har «alltid» sagt at jeg neppe ble å strikke to av samme tingen.
Og da tenker jeg ikke på sokkerm votter og ermer,
men rett og slett og strikke to like luer, gensre
eller enda værre, to par med like sokker…
Etterhvert som tida har gått har jeg imidlertid oppdaget at
jeg er en dille-person.
Jeg har strikka 6 par Bella-votter.
6 PAR.
Det er tolv like votter det!
Og ikke nok med det, jeg har i tillegg strikka 4 duskeluer!
Nå har jeg dog lagt opp til en annen lue, en med fletter,
og den blir fin kan du tro!
Også lilla da!
Duskelue
Pinnenr: 5
Garn: 150 gram Sandnes fritidsgarn
(50 gram grønn og 100 gram svart)
Mønster: Fra Arne & Carlos luehefter
Duskelue elias

8 thoughts on “Enda en dusk

  1. Ja sånn kan det gå! Det viktige er jo at det er moro å strikke og at det er en god følelse å ha garn og pinner mellom hendene:) Følelsen av å skape er herlig, ikke sant???! Klem🙂

    Lik

  2. Bøyer meg i støvet! Hos meg hadde det bare endt opp som -lue. Har nemlig en A&C-lue i strikkekurven, ferdig strikket og montert, som bare venter på dusken sin. Og det blir visst med det. Selv foretrekker jeg raggsokker. Ingen søm, dusker eller annet dill dal som gjør at det ender som en ufo i kurven. Men 6 par Bella-votter, som sagt: Bøyer meg i støvet!

    Lik

  3. Sjå her, flott lue! Jeg hadde tenkt å strikke denne, men det blir visst hankamlue isteden. Angående dusk: jeg bruker to like papplater, klipper mellom disse to, og knyter mellom. Da kan de gjerne brukes flere ganger.

    Lik

Legg igjen en kommentar

