Prematur-strikk til SUS

Nå har jeg fått brukt masse restegarn! jeg har nemlig strikka til premature barn ved Stavanger Universitetssykehus. Jeg sender disse til  Vibbedille, som vidreleverer dem til de rette mottakerne. Jeg vil oppfordre alle til å gjøre det samme, det er for en god sak. Her er forresten Vibbedilles innlegg som omhandler innsamlinga, så slipper du å lete!
Dette er kjempegrei strikk, det går fort unna, og det er perfekt for restegarn, siden det går så lite til hver lue!
Vet du hvor smått det egentlig er? Luene passer omentrent på et eple, og sokkene har en fotpå 2-3 cm. Det er smått det!
Jeg hadde tenkt å strikke et sett med teppe, lue og sokker. Slik gikk det ikke. Jeg har endt opp med 2 tepper, 3 par sokker, 1 par votter og 24 luer! Og jeg har mistanke om at det blir noen flere før jeg sender det avgårde…
Nå må disse vaskes, så skal de pakkes i Zip-poser og sendes avgårde… Men ikke med engang, kan jo hende det blir flere *ler*
preemiestrikk (3)
preemiestrikk (1)
preemiestrikk (2)

4 thoughts on “Prematur-strikk til SUS

  1. Utrolig flott av deg! De små plaggene blir verdsatt som små skatter. Etter hjemkomst fra SUS rammet jeg inn både lue og sokker – fine minner fra en vanskelig tid🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

