Lenge siden sist…

Det har blitt litt lengre enn det burde siden siste blogpost nå, men dere får bare bære over med meg, for jeg har namlig en unnskyldning: Eksamen! Men innimellom lesingen har jeg fått strikket litt også, og det var det jeg tenkte å vise frem her i dag…
Pulsvarmere:
Garn: Drops Alaska
Pinnenr: 5
Oppskrift: Rasberry Mitts
Babysokker:
Garn: Mor Aase superwash
Pinnenr: 2.5 og 3.5
Oppskrift:Flette-sokker
Jeg skal aldri mer strikke med pinnenr 2.5! Etter 3 dager er jeg enda øm i fingrene!
Smekke
Garn: Resten av Mor Aase-nøstet
Pinnenr. 2.5
Oppskrift: Kerchief Bib
Denne kom opp i en tråd på Uformelt der det var spurt etter baby-gaver som kunne strikkes på en kveld. Disse er små, søte og kan gjøres personlige med for eksempel en blomt, eller ved å brodere navnet til barnet. Jeg tenkte det skulle bli laget en liten hvit blomst til denne, men er nok ikke kommet så langt enda…
Calorimetry
Garn: Sandes Smart
pinnenr: 3.5
Oppskrift:Calorimetry
Denne skulle nok vært strikket på pinnenr 4. Klarer nemlig ikke å dra den over det store hodet mitt… Dessuten mangler den knapp, og det er det ikke sikkert den får når den er så vrang og ikke passer meg!

7 thoughts on “Lenge siden sist…

  1. Fine småprosjekter.Tror det er viktig med små pauser i lesingen, så da er det kjekt å ha noe annet å holde på med.

    Du kan lage knyttebånd i calorimetrien. Tvinn eller flett et bånd som du trer gjennom det ytterste hullet i hver ende, og så knytter du det slik at den blir passe vid.

    Lik

Legg igjen en kommentar

